-
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
www.yanscron.pl || www.nlpwbiznesie.pl || www.mistrzmanipulacji.pl || www.hipnotycznymarketing.pl
info@yanscron.pl
strona 40 z 61
Mistrz Manipulacji podstawy (NLP i YAN System)
Zdecydowanie lepszy skutek odnios komunikaty:
naucz si matematyki
wró do domu przed 22
spotkajmy si o godzinie 4 przy kolumnie Zygmunta
wpadn do Ciebie jutro po po udniu
naprawi ten komputer
zap to do ko ca tygodnia
Jak mo na wykorzysta s owo spróbuj w skutecznym wywieraniu
wp ywu na innych?
Wyobra sobie sytuacj , w której potencjalny klient mówi:
Pa ska
oferta jest interesuj ca, ale inne firmy z tej bran y maj ofert równie
ciekaw Gdyby odpowiedzia :
. Ma pan racj , ale te firmy s do niczego
natychmiast w umy le klienta pojawi si sprzeciw i prawdopodobnie
niech do Ciebie i tego, co proponujesz. Znacznie lepszym rozwi zaniem
by by w takiej sytuacji s owa:
Ma Pan racje. Oferty innych s bardzo dobre.
Prosz , wi c porówna je z nasz i spróbowa znale co , co b dzie panu
odpowiada o zanim zdecyduj si Pan na nasza ofert
.
Taka wypowied powoduje, e wiadomy umys klienta otrzymuje
komunikat:
o, ten cz owiek jest wiarygodny, poniewa nie wyra a si le o
konkurencji a nawet j chwali
Umys nie wiadomy za przyjmuje polecenie
ce niczym innym jak zaprogramowaniem pora ki w szukaniu w ofercie
konkurencji czego , co b dzie pasowa o Twojemu klientowi.
Chcesz wiedzie wi cej na temat
perswazji i wywierania wp ywu?
Zapraszam Ci na strony serwisu
www.yanscron.pl
Chcesz dowiedzie si jak napisa
skuteczny tekst perswazyjny
(ofert , reklam , tekst na stronach www, itp.)?
Zapraszam Ci na strony serwisu
www.hipnotycznymarketing.pl
Copyright © 2003 2005 Yans Cron Consulting Group sp. z o.o. (Piotr M. abuz & Marcin Urba ski)
www.yanscron.pl || www.nlpwbiznesie.pl || www.mistrzmanipulacji.pl || www.hipnotycznymarketing.pl
info@yanscron.pl
strona 41 z 61
Mistrz Manipulacji podstawy (NLP i YAN System)
Rozdzia VII
Z ycia wzi te, czyli w jaki sposób dzia aj
podstawowe zasady wp ywu spo ecznego.
We ciasteczko, czyli zasada wzajemno ci
Czy zdarzy a Ci si kiedykolwiek sytuacja, w której najpierw kto
obdarowa Ci jakim drobiazgiem a chwil potem poprosi Ci aby zrobi
co , na czym mu zale y np. kupi od niego co ? By mo e jaki czas potem
zastanawia si czemu uleg temu komu , czemu da sobie wcisn
jak zupe nie nie potrzebn Ci rzecz za któr zap aci 2 razy wi cej ni
wówczas gdyby kupi j w sklepie? Na to i inne pytania postaram si
odpowiedzie w tym i kilku nast pnych artyku ach.
Nasz w drówk po podstawowych zasadach wp ywu spo ecznego
rozpoczniemy od zasady, która uznawana jest za jedn z najsilniejszych i
jednocze nie najpowszechniejszych zasad tj. ZASAD WZAJEMNO CI.
Kiedy na ulicy podchodzi do Ciebie kolorowo ubrany wyznawca
ruchu Hare Kriszna i obdarowuje Ci kwiatkiem lub ciastkiem a chwil
potem prosi o drobny datek za si , e wówczas si gasz do kieszeni i
dajesz mu mniejsz lub wi ksz sum pieni dzy.
Podobnie, gdy przedstawiciel firmy Amway (czy innej tego typu)
zostawia Ci na kilka dni CA KOWCIE ZA DARMO zestaw produktów
oferowanych przez t firm a potem oferuje ju w ramach normalne
sprzeda y kolejne produkty to prawdopodobnie b dziesz bardzo sk onny
skorzysta z jego propozycji.
Dlaczego tak si dzieje? Co Ci sk ania do dzia ania (czasami wbrew
swoim oczywistym interesom) w takich sytuacjach w sposób dok adnie taki
jak sobie yczy np. akwizytor Amway
a?
Copyright © 2003 2005 Yans Cron Consulting Group sp. z o.o. (Piotr M. abuz & Marcin Urba ski)
www.yanscron.pl || www.nlpwbiznesie.pl || www.mistrzmanipulacji.pl || www.hipnotycznymarketing.pl
info@yanscron.pl
strona 42 z 61
Mistrz Manipulacji podstawy (NLP i YAN System)
Za takie a nie inne post powanie odpowiada mechanizm przymusu
brania i oddawania, norma wzajemno ci ( ). Je li kto
zasada wzajemno ci
kiedykolwiek Ci pomóg lub Ci co ofiarowa wówczas norma wzajemno ci
nakazuje Ci odwdzi czy si tym samym.
Na norm wzajemno ci sk adaj si (Gouldner, 1960):
nakaz przyjmowania cudzej pomocy
nakaz pomagania i czynienia przys ug innym
nakaz odwzajemniania si przys uga za przys ug
Otrzymana przys uga bardzo silnie obliguje nas do jej
odwzajemnienia, przy czym na ten fakt nie ma praktycznie adnego wp ywu
stopie sympatii odczuwany do osoby wyrz dzaj cej nam t przys ug . Nie
ma wi c znaczenia to, czy tego kogo lubimy czy te nie. W obu [ Pobierz całość w formacie PDF ] - zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- zambezia2013.opx.pl