• [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]

    www.yanscron.pl || www.nlpwbiznesie.pl || www.mistrzmanipulacji.pl || www.hipnotycznymarketing.pl
    info@yanscron.pl
    strona 40 z 61
     Mistrz Manipulacji  podstawy (NLP i YAN System)
    Zdecydowanie lepszy skutek odnios komunikaty:
    naucz si matematyki
    wró do domu przed 22
    spotkajmy si o godzinie 4 przy kolumnie Zygmunta
    wpadn do Ciebie jutro po po udniu
    naprawi ten komputer
    zap to do ko ca tygodnia
    Jak mo na wykorzysta s owo spróbuj w skutecznym wywieraniu
    wp ywu na innych?
    Wyobra sobie sytuacj , w której potencjalny klient mówi: 
    Pa ska
    oferta jest interesuj ca, ale inne firmy z tej bran y maj ofert równie
    ciekaw  Gdyby odpowiedzia : 
    . Ma pan racj , ale te firmy s do niczego
    natychmiast w umy le klienta pojawi si sprzeciw i  prawdopodobnie 
    niech do Ciebie i tego, co proponujesz. Znacznie lepszym rozwi zaniem
    by by w takiej sytuacji s owa: 
    Ma Pan racje. Oferty innych s bardzo dobre.
    Prosz , wi c porówna je z nasz i spróbowa znale co , co b dzie panu
    odpowiada o zanim zdecyduj si Pan na nasza ofert 
    .
    Taka wypowied powoduje, e wiadomy umys klienta otrzymuje
    komunikat: 
    o, ten cz owiek jest wiarygodny, poniewa nie wyra a si le o
    konkurencji a nawet j chwali
    Umys nie wiadomy za przyjmuje polecenie
    ce niczym innym jak zaprogramowaniem pora ki w szukaniu w ofercie
    konkurencji czego , co b dzie pasowa o Twojemu klientowi.
    Chcesz wiedzie wi cej na temat
    perswazji i wywierania wp ywu?
    Zapraszam Ci na strony serwisu
    www.yanscron.pl
    Chcesz dowiedzie si jak napisa
    skuteczny tekst perswazyjny
    (ofert , reklam , tekst na stronach www, itp.)?
    Zapraszam Ci na strony serwisu
    www.hipnotycznymarketing.pl
    Copyright © 2003  2005 Yans Cron Consulting Group sp. z o.o. (Piotr M. abuz & Marcin Urba ski)
    www.yanscron.pl || www.nlpwbiznesie.pl || www.mistrzmanipulacji.pl || www.hipnotycznymarketing.pl
    info@yanscron.pl
    strona 41 z 61
     Mistrz Manipulacji  podstawy (NLP i YAN System)
    Rozdzia VII
    Z ycia wzi te, czyli w jaki sposób dzia aj
    podstawowe zasady wp ywu spo ecznego.
    We ciasteczko, czyli zasada wzajemno ci
    Czy zdarzy a Ci si kiedykolwiek sytuacja, w której najpierw kto
    obdarowa Ci jakim drobiazgiem a chwil potem poprosi Ci aby zrobi
    co , na czym mu zale y np. kupi od niego co ? By mo e jaki czas potem
    zastanawia si czemu uleg temu komu , czemu da sobie wcisn
    jak zupe nie nie potrzebn Ci rzecz za któr zap aci 2 razy wi cej ni
    wówczas gdyby kupi j w sklepie? Na to i inne pytania postaram si
    odpowiedzie w tym i kilku nast pnych artyku ach.
    Nasz w drówk po podstawowych zasadach wp ywu spo ecznego
    rozpoczniemy od zasady, która uznawana jest za jedn z najsilniejszych i
    jednocze nie najpowszechniejszych zasad tj. ZASAD WZAJEMNO CI.
    Kiedy na ulicy podchodzi do Ciebie kolorowo ubrany wyznawca
    ruchu Hare Kriszna i obdarowuje Ci kwiatkiem lub ciastkiem a chwil
    potem prosi o drobny datek za si , e wówczas si gasz do kieszeni i
    dajesz mu mniejsz lub wi ksz sum pieni dzy.
    Podobnie, gdy przedstawiciel firmy Amway (czy innej tego typu)
    zostawia Ci na kilka dni CA KOWCIE ZA DARMO zestaw produktów
    oferowanych przez t firm a potem oferuje  ju w ramach normalne
    sprzeda y  kolejne produkty to prawdopodobnie b dziesz bardzo sk onny
    skorzysta z jego propozycji.
    Dlaczego tak si dzieje? Co Ci sk ania do dzia ania (czasami wbrew
    swoim oczywistym interesom) w takich sytuacjach w sposób dok adnie taki
    jak sobie yczy np. akwizytor Amway
    a?
    Copyright © 2003  2005 Yans Cron Consulting Group sp. z o.o. (Piotr M. abuz & Marcin Urba ski)
    www.yanscron.pl || www.nlpwbiznesie.pl || www.mistrzmanipulacji.pl || www.hipnotycznymarketing.pl
    info@yanscron.pl
    strona 42 z 61
     Mistrz Manipulacji  podstawy (NLP i YAN System)
    Za takie a nie inne post powanie odpowiada mechanizm przymusu
    brania i oddawania, norma wzajemno ci ( ). Je li kto
    zasada wzajemno ci
    kiedykolwiek Ci pomóg lub Ci co ofiarowa wówczas norma wzajemno ci
    nakazuje Ci odwdzi czy si tym samym.
    Na norm wzajemno ci sk adaj si (Gouldner, 1960):
    nakaz przyjmowania cudzej pomocy
    nakaz pomagania i czynienia przys ug innym
    nakaz odwzajemniania si przys uga za przys ug
    Otrzymana przys uga bardzo silnie obliguje nas do jej
    odwzajemnienia, przy czym na ten fakt nie ma praktycznie adnego wp ywu
    stopie sympatii odczuwany do osoby wyrz dzaj cej nam t przys ug . Nie
    ma wi c znaczenia to, czy tego kogo lubimy czy te nie. W obu [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zambezia2013.opx.pl