• [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]

    warzyskie, empatyczne, asertywne. Często posiadają też zdolności
    przywódcze. Natomiast dzieci, u których przeważa inteligencja intra-
    personalna (refleksyjna), wydają się dojrzałe nad wiek, ponieważ
    mają wybitną zdolność autorefleksji, samoorganizacji i samokontro-
    li. Skupiają uwagę na własnych uczuciach i doświadczeniach. Warto
    im stworzyć warunki do jak najbardziej samodzielnej i zindywiduali-
    zowanej nauki.
    Dzieci o przewadze inteligencji przyrodniczej mają umiejętność ro-
    zumienia praw natury i postępowania zgodnie z nimi. Bardzo lubią
    obserwować przyrodę, oglądać programy o tej tematyce, odwiedzać
    ogrody zoologiczne czy botaniczne. Dziecku takiemu warto pozwolić
    na hodowanie zwierzątek, prowadzenie uprawy roślin itp.
    Teoria inteligencji wielorakich uświadamia nam, że niepo-
    wodzenia szkolne dziecka często mogą wynikać z wadliwe-
    go, jednostronnego procesu nauczania, który nie wykorzy-
    stuje dostatecznie potencjału ucznia.
    Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Małgorzata Wiśniewska-Koszela
    START SZKOLNY BEZ PORA%7łEK  darmowy fragment - Złote Myśli
    Ï% str. 21
    Małgorzata Wiśniewska-Koszela
    20. Pomagaj dziecku,
    20. Pomagaj dziecku,
    ale też ucz je samodzielności!
    ale też ucz je samodzielności!
    Wielu rodziców męczą wątpliwości, czy i w jaki sposób powinni po-
    magać dziecku w nauce. Osobiście nie znam ucznia klasy pierwszej,
    który samodzielnie (samotnie) potrafi dobrze odrobić lekcje. Nawet
    jeżeli jest dzieckiem bardzo zdolnym, wymaga w sytuacji zadaniowej
    ciągłej akceptacji, uwagi i towarzystwa osoby dorosłej. W szkole za-
    pewnia mu to nauczyciel.
    Pracując w klasie pierwszej, praktycznie nie siadam, ponieważ dzieci
    podchodzą wówczas do biurka. Krążę po klasie, ciągle utrzymując
    kontakt osobisty z każdym uczniem.
    W domu rodzinnym taką rolę pełnią najczęściej rodzice. Dziecko
    siedmioletnie najlepiej czuje się, jeżeli rodzic podczas odrabiania
    lekcji siedzi obok niego. Zaspokaja w ten sposób niezwykle silną
    w tym wieku potrzebę bliskości (także fizycznej), daje poczucie
    pewności i bezpieczeństwa. Nie znaczy to jednak, że rodzic powinien
    w czymkolwiek dziecko wyręczać.
    Dobrze postępuje, jeżeli w razie potrzeby udziela wyjaśnień lub zada-
    je naprowadzające pytania. Nigdy nie należy pisać ani rysować za
    dziecko. Jeżeli nie potrafi policzyć czegoś w pamięci, warto skorzy-
    stać z liczydła lub patyczków. Najmłodsi uczniowie potrzebują zwy-
    kle przerw co piętnaście, dwadzieścia minut. Bardzo wartościowe
    jest dla nich słuchanie czytanych przez dorosłych tekstów lub opo-
    wiadanych przez nich historyjek lub baśni.
    Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Małgorzata Wiśniewska-Koszela
    START SZKOLNY BEZ PORA%7łEK  darmowy fragment - Złote Myśli
    Ï% str. 22
    Małgorzata Wiśniewska-Koszela
    Czytając lub opowiadając dziecku, dobrze jest je do siebie przytulać,
    głaskać. Warto też porozmawiać z dzieckiem o tym, co usłyszało, nie
    stwarzajÄ…c mu jednak sytuacji egzaminacyjnej typu  pytanie  odpo-
    wiedz . Lubię na przykład pytać dziecko, czy baśń mu się podobała,
    którego bohatera najbardziej lubi, którym chciałoby być samo. Jakie
    zdarzenie jest dla niego najciekawsze, najzabawniejsze, najsmutniej-
    sze? Czy podoba mu się zakończenie? A może wolałoby inne, niech
    opowie. Zachęcam także, aby opowiadało mi wymyślone przez siebie
    lub znane historie i baśnie, rysowało ilustracje do tekstów i opowia-
    dało o nich. Miłe i kształcące jest wspólne śpiewanie, rozwiązywanie
    krzyżówek, czytanie i układanie wierszyków, odgadywanie rebusów
    i zagadek, granie w karty, gry planszowe i komputerowe. Ważne jest
    zapewnienie dużej porcji ruchu na świeżym powietrzu  poprzez
    wspólne spacery, wycieczki, zabawy. Dzieci siedmioletnie uwielbiają
    także bawić się z rówieśnikami. Powinno to się jednak odbywać pod
    okiem dorosłych.
    Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Małgorzata Wiśniewska-Koszela
    Dlaczego warto mieć pełną wersję?
    Jak przygotować swoje dziecko do rozpoczęcia szkolnej
    edukacji i zapewnić mu optymalne warunki do rozwoju?
    Zazwyczaj rozpoczęcie nauki szkolnej wiąże się z dużym
    stresem - zarówno dla rodzica, jak i dziecka. Jest to
    przełomowy moment w życiu każdego małolata. Warto
    zatem być przygotowanym na wszelkie niespodzianki,
    które mogą czekać na Ciebie i Twoje dziecko. Warto
    przygotować swoją pociechę, aby z podniesioną głową
    wkroczyła w kolejny etap swojego życia. Już za chwilę
    poznasz wiele cennych wskazówek na temat tego, jak
    uchronić swoje dziecko od niebezpieczeństw, które czekają
    na nie w szkole. Poznasz szkołę "od kuchni" i dowiesz się
    o zaskakujących, a miejscami nawet bulwersujących informacjach, ale co ważne 
    zawsze rzetelnych. Dzięki wiedzy zawartej w publikacji: - Poznasz najbardziej typowe
    problemy, które pojawią się wraz z rozpoczęciem nauki przez Twoje dziecko. -
    Dowiesz się, jak takie problemy rozwiązywać. - Zapoznasz się z prawdziwym
    obliczem warunków, jakie zastanie Twoje dziecko podczas wędrówki przez kolejne
    stopnie edukacji. - Dowiesz się, jak skutecznie wykorzystywać przysługujące Ci
    prawa rodzica. - Poznasz wszelkie prawidłowości i sposoby przyśpieszające rozwój
    Twojego dziecka. Poradnik ten walczy ze stereotypami funkcjonującymi od wieków,
    np. ze stereotypem podporzÄ…dkowanego i wystraszonego rodzica oraz
    wszechmocnego nauczyciela, który zawsze ma rację. Wskazując konkretne
    rozwiązania obniża poziom stresu i pobudza do pozytywnego myślenia.
    Pełną wersję książki zamówisz na stronie wydawnictwa Złote Myśli
    http://www.zlotemysli.pl/prod/6441/szkolny-start-dzieck
    a-malgorzata-wisniewska-koszela.html [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zambezia2013.opx.pl