• [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]

    " Powiedz, że ona nie surfuje " Powiedz, że nie lubisz " Powiedz, że nie lubisz kina.
    w Internecie. czekolady.
    " Zapytaj kolegów, czy lubią
    " Zapytaj kolegów, czy " Zapytaj kolegę, co chętnie słuchać jazzu.
    chętnie chodzą do kina. robi.
    16. 17. 18.
    " Powiedz, że chętnie " Powiedz, że lubisz " Powiedz, że lubisz
    słuchasz hip hopu. uprawiać sport. hamburgery.
    " Powiedz, że nie pochodzisz " Powiedz, że nie masz 16 " Powiedz, że Klaus nie gra w
    z Niemiec. lat. szachy.
    " Zapytaj kolegę, czy chodzi " Zapytaj dorosłą osobę, " Zapytaj kolegów, czy
    na koncerty. czego słucha. słuchają muzyki.
    56
    Następnie dzielimy uczniów na pary i dla każdej z nich przygotowujemy propozycję
    przeprowadzenia dialogu. Każda para ma 5  10 min. na przygotowanie prezentacji dialogu.
    Każda para prezentuje go przed klasą. Uczniów oceniamy pojedynczo, kierując się
    następującymi kryteriami:
    Treść: (max. 2 pkt)
    2 pkt  wypowiedz na temat, w pełni zgodna z poleceniem,
    1 pkt  wypowiedz częściowo na temat lub niepełna,
    0 pkt  wypowiedz niezgodna z poleceniem lub brak wypowiedzi.
    Komunikacja: (max. 2 pkt)
    2 pkt  prawidłowe reakcje na wypowiedz partnera, umiejętność podtrzymania
    rozmowy,
    1 pkt  częściowo prawidłowe reakcje na wypowiedz partnera lub brak reakcji na
    niektóre wypowiedzi partnera,
    0 pkt  brak komunikacji z partnerem lub nieprawidłowe reakcje na wypowiedz
    partnera.
    Poprawność językowa: (max. 2 pkt)
    2 pkt  bardzo dobra znajomość słownictwa i struktur gramatycznych, nieliczne
    błędy,
    1 pkt  zadowalająca znajomość słownictwa i struktur gramatycznych, błędy
    językowe częściowo zakłócają komunikację,
    0 pkt  niewystarczająca znajomość słownictwa i struktur leksykalnych, rażące błędy
    znacznie utrudniają lub uniemożliwiają komunikację.
    Poniżej prezentujemy przykłady takich dialogów. Jeśli mamy do czynienia z klasą o
    niezróżnicowanym poziomie, wówczas wszystkie dialogi powinny mieć podobny układ i
    stopień trudności. Natomiast, jeśli nasza klasa jest zróżnicowana wewnętrznie, wówczas
    dialogi mogą mieć różny stopień trudności, tak, by słabszym uczniom przyznać dialogi o
    mniejszym stopniu trudności, bardziej sterowane, uczniom zdolniejszym  bardziej otwarte.
    Można również zróżnicować czas na przygotowanie, tak, by uczniowie słabsi mieli go więcej i
    mogli spokojnie przygotować się do prezentacji.
    DIALOGI 6 pkt
    Przygotujcie się z kolegą/koleżanką do przeprowadzenia dialogu na podstawie
    otrzymanego opisu, a następnie przedstawcie go klasie.
    Pierwsza para
    Uczeń A
    Zapytaj kolegę/koleżankę o imię, miejsce zamieszkania, wiek i hobby.
    Następnie odpowiedz na jego/jej pytania.
    Uczeń B
    Odpowiedz na pytania kolegi/koleżanki.
    Następnie zadaj jemu / jej pytania o imię, miejsce zamieszkania, wiek i hobby.
    57
    Druga para
    Uczeń A
    Udziel koledze / koleżance informacji na swój temat: nazywasz się Andreas (Andrea) Kranz.
    Mieszkasz w Hamburgu, masz 14 lat. Twoje hobby to słuchanie muzyki i gra w siatkówkę.
    Następnie dowiedz się o jego/jej imię i nazwisko, miejsce zamieszkania, wiek i o hobby.
    Uczeń B
    Dowiedz się od kolegi/koleżanki o jego/jej imię i nazwisko, miejsce zamieszkania, wiek i o
    hobby. Następnie udziel mu/jej informacji na swój temat: nazywasz się Marian (Maria)
    Kowalska, mieszkasz we Wrocławiu, masz 13 lat. Lubisz chodzić do kina i tańczyć.
    Trzecia para
    Uczeń A Uczeń B
    Przejmij rolę Martiny/Martina i odpowiedz Dowiedz się od kolegi/koleżanki
    na pytania kolegi/koleżanki zgodnie jak się nazywa, skąd pochodzi, co lubi, a
    z piktogramami. czego nie lubi robić.
    Następnie przejmij rolę Paula/i odpowiedz
    Österreich na pytania kolegi/koleżanki zgodnie z
    Martin/a
    piktogramami.
    Paul/a
    in Konzerte gehen Musik hören Deutschland
    Następnie dowiedz się od kolegi/koleżanki
    jak siÄ™ nazywa, skÄ…d pochodzi, co lubi, a fotografieren Tennis spielen
    czego nie lubi robić.
    Czwarta para
    Uczeń A Uczeń B
    Sebastian. Du?
    Florian. D, Dresden. Du?
    A, Linz.
    14. Du?
    14. Sport?
    (+), Volleyball
    Du?
    (+), Volleyball, Fußball
    PiÄ…ta para
    Uczeń A Uczeń B
    Eva. Du?
    Maria. 15. Du?
    14. Musik hören?
    +, Konzerte. Rap, Hiphop. Du?
    Rap (-). Rock (+)
    Kino?
    (+), Horrorfilme
    58
    Szósta para
    Uczeń A Uczeń B
    Woher, ihr ?
    Portugal. Ihr?
    Polen. Was, gern machen?
    Computerspiele. Ihr?
    Sport
    Fußball?
    ( ) joggen
    Ostatnią częścią sprawdzianu ustnego są monologi. Tu również przygotowujemy karteczki z
    zadaniami do wylosowania przez uczniów. Każdy z uczniów losuje zadanie, przygotowuje się
    do prezentacji tematu. Każdego ucznia oceniamy bezpośrednio po prezentacji, stosując
    następujące kryteria:
    Treść: (max. 2 pkt)
    2 pkt  wypowiedz na temat, w pełni zgodna z poleceniem,
    1 pkt  wypowiedz częściowo na temat, nieznacznie odbiegającą od polecenia,
    0 pkt  wypowiedz niezgodna z poleceniem lub brak wypowiedzi.
    Prezentacja: (max. 2 pkt)
    2 pkt  prezentacja spójna, logiczna i w pełni samodzielna,
    1 pkt  wypowiedz nie w pełni spójna i logiczna, prezentacja z pomocą nauczyciela,
    0 pkt  prezentacja niespójna i nielogiczna, uczeń nie potrafi zaprezentować tematu,
    mimo pomocy nauczyciela.
    Poprawność językowa: ( max. 2 pkt)
    2 pkt  bardzo dobra znajomość słownictwa i struktur gramatycznych, nieliczne
    błędy,
    1 pkt  zadowalająca znajomość słownictwa i struktur gramatycznych, błędy
    językowe częściowo zakłócają komunikację,
    0 pkt  niewystarczająca znajomość słownictwa i struktur leksykalnych, rażące błędy
    znacznie utrudniają lub uniemożliwiają komunikację.
    Poniżej podamy przykłady tematów takich monologów. Po zakończonym
    sprawdzianie ustnym, uczniowie wpisujÄ… swoje wyniki do ich indywidualnych kart oceny,
    prezentowanych wyżej.
    MONOLOGI 6 pkt
    Przygotuj siÄ™ do wypowiedzi zgodnie z otrzymanym opisem
    1. Wciel siÄ™ w rolÄ™ Anke i opowiedz o sobie.
    Nazywasz się Anke Maier, masz 14 lat. Chętnie słuchasz muzyki. Grasz na pianinie, ale nie
    lubisz tańczyć. Chętnie gotujesz.
    2. Wciel siÄ™ w rolÄ™ Dennisa i opowiedz o sobie.
    59
    Nazywasz siÄ™ Dennis Pabel. Pochodzisz z Austrii. JesteÅ› energiczny i aktywny. Twoje
    hobby to sport. Chętnie grasz w koszykówkę. Nie lubisz fotografować.
    3. Opowiedz o Marku i Sebastianie zgodnie z asocjogramem.
    W asocjogramie rysunki
    muzyka Sport
    rower
    komputer
    Mark und
    aparat
    Sebastian
    Deutsch
    fotograf
    4. Opowiedz o Vanessie zgodnie z asocjogramem.
    aparat pisanie listu
    fotograf
    czat
    Vanessa
    snowboard
    Kino
    Spanisch
    5. Opowiedz o swojej koleżance: jak się nazywa, ile ma lat, skąd pochodzi, gdzie mieszka,
    jakie ma hobby i czego nie lubi robić.
    6. Opowiedz o swoim koledze. Uwzględnij jego wygląd, cechy charakteru, zainteresowania
    (po 2 informacje).
    7. Zrób notatki i opowiedz o swojej klasie / grupie.
    Wiek: .........................................
    Miejsce zamieszkania: .........................................
    Liczba uczniów: .........................................
    Liczba uczennic: .........................................
    Hobby (2 informacje): .........................................
    8. Opowiedz o sobie: jak się nazywasz, ile masz lat, gdzie mieszkasz, co lubisz jeść, a czego
    nie, co lubisz robić.
    60
    Rozumienie tekstu czytanego:
    Ocena:
    Celujący Wiadomości i umiejętności wykraczają poza program nauczania. Uczeń
    spełnia wymagania na ocenę bdb i dodatkowo poszerza swoją wiedzę. Jest
    bardzo aktywny na lekcjach. Bierze udział w konkursach, zajmując w nich
    czołowe miejsca.
    Bardzo dobry Uczeń bardzo dobrze rozumie tekst, który przeczytał. Zadania do tekstu
    wykonał w 95%.
    Dobry Uczeń w znacznym stopniu zrozumiał tekst i wykonał do niego zadania w
    75%.
    Dostateczny Uczeń ogólnie zrozumiał tekst. Potrafi rozwiązać proste zadania do tekstu
    w 50%.
    Dopuszczający Uczeń bardzo słabo zrozumiał tekst i rozwiązał w 40% zadania do tekstu.
    Niedostateczny Uczeń nie jest w stanie rozwiązać prostych zadań do tekstu.
    Rozumienie tekstu słuchanego:
    Ocena: [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zambezia2013.opx.pl