• [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]

    Êladu, znikÅ‚a gdy mówiÅ‚  ta koszula nie nadaje si´ na eleganckie okazje .
    WyszedÅ‚em ze sklepu czujàc, Ýe zostaÅ‚em potraktowany z szacunkiem i
    zrozumieniem a moje cierpienia zostały zrekompensowane.
    Zasada ta jest uniwersalna i jako taka dotyczy równieÝ negocjacji, prezentacji oraz
    rozmowy handlowej. Potwierdzenie wàtpliwoÊci czy teÝ zastrzeÝe’ prezentowanych
    przez klienta nie tylko uÅ‚atwia przekonanie go ale teÝ pomaga wytworzyç klimat
    szacunku i współpracy.
    Wracajàc do sÅ‚owa  ale moÝna powiedzieç, Ýe kaÝda wàtpliwoÊç lub zastrzeÝenie
    tworzy swoistà odskoczni´ dzi´ ki której moÝemy zaprezentowaç wÅ‚aÊciwy czyli
    wÅ‚asny sposób interpretacji a sÅ‚owo  ale stanowi rodzaj zwrotnicy zmieniajàcej
    kierunek myÊlenia klienta. PrzykÅ‚adem moÝe byç prezentowany poniÝej fragment
    rozmowy:
    Klient - To jest bardzo duÝo pieni´ dzy dla mnie, myÊl´ Ýe mnie nie staç na to.
    Ty - Zgadza si´ , myÊli pan, Ýe teraz pana nie staç na to, ale porozmawiajmy o tym
    jak to zmieniç. Nie mówi´ o ogromnych pieniàdzach.... jeszcze, ale tak naprawd´
    chodzi tutaj o zarabianie.
    Jak widaç przedstawione wyÝej sÅ‚owa  nie ,  spróbuj , i  ale doskonale ze sobà
    współpracujà. ZdarzyÅ‚o mi si´ nawet kiedyÊ usÅ‚yszeç prezentera który mówiÅ‚:
     SpotkaliÊmy si´ tutaj aby porozmawiaç o przyszÅ‚oÊci. Jestem realistà i nie b´ d´
    zaczynaÅ‚ od mówienia o tych wymarzonych samochodach, na które Ci´ nie byÅ‚o
    dotàd staç, duÝych wygodnych mieszkaniach ani o porzàdnym wyksztaÅ‚ceniu
    dla dzieci, które oczywiÊcie kosztuje. B´ dziemy mówiç o zarabianiu pieni´ dzy
    prosz´ jednak spróbowaç nie myÊleç o ogromnych pieniàdzach wpÅ‚ywajàcych
    co miesiàc na konto, porozmawiajmy raczej o tym Ýe jest to trudna praca ..... ale
    prowadzàca do waÝnego celu.
    Po wysÅ‚uchaniu tego wst´ pu, zÅ‚apaÅ‚em si´ na tym, Ýe w trakcie przewin´ Å‚y si´ przez
    mój umysÅ‚ obrazy pi´ knych samochodów, apartamentów oraz angielskich
    uniwersytetów i jednoczeÊnie poczuÅ‚em rodzaj radosnego podniecenia. OczywiÊcie
    mój umysÅ‚ pominàÅ‚  nie i wyÊwietliÅ‚ mi te wszystkie obrazy a one z kolei wywoÅ‚aÅ‚y
    przyjemne uczucia, które skojarzyÅ‚y si´ z tematem spotkania a ja zaczàÅ‚em sÅ‚uchaç
    uwaÝnie.
    I o to mu chodziło!
    Koniec z próbowaniem, teraz naprawd´ zaczynamy!
    Wi´ kszoÊç z nas zna z doÊwiadczenia sytuacj´ gdy na nasze pytanie  Czy kupiÅ‚eÊ
    cukier? pada odpowiedê, której pierwsze sÅ‚owa brzmià:  PróbowaÅ‚em... . Po takim
    poczàtku juÝ wiemy, Ýe cukru nie ma. Prosz´ przypomnieç sobie czy kiedykolwiek
    dotarÅ‚o do twoich uszu zdanie  PróbowaÅ‚em i udaÅ‚o mi si´ !
    Instytut Neurolingwistyki, http://www.nlp.pl 24
    Dlaczego tak si´ dzieje? Wynika to z tego jak dziaÅ‚a ludzki umysÅ‚. Reaguje on bardzo
    posÅ‚usznie i dokÅ‚adnie na polecenia, które sÅ‚yszy. W powyÝszym przykÅ‚adzie, zrobiÅ‚
    dokładnie to co mu kazano czyli  spróbował co nie jest tym samym co zrobienie
    czegoÊ. Czasem moÝe nam si´ wydawaç, Ýe wypowiadamy sÅ‚owa Å‚agodnej zach´ ty
    mówiàc do klienta  Wpadn´ w piàtek, spróbuj mieç gotowy dowód wpÅ‚aty.
    Zwykle po takiej instrukcji musimy umówiç si´ jeszcze raz w tym samym celu!
    Odkryto, Ýe gdy zwraca si´ uwag´ na to aby unikaç mówienia  spróbuj i
    zast´ powania go bezpoÊrednim poleceniem to ludzie znacznie cz´ Êciej podàÝajà za
    tymi sugestiami i wykonujà polecenia wydane w sposób bezpoÊredni. Dotyczy to
    równieÝ nas samych poniewaÝ nasze myÊlenie w pewnej cz´ Êci odbywa si´ za
    pomocà słów i zda’ czyli j´ zyka, tzw. mowy wewn´ trznej. Jak cz´ sto mówimy sobie:
     Dzisiaj spróbuj´ zadzwoniç do tego nielubianego klienta lub  Musz´ spróbowaç
    znaleêç czas aby porozmawiaç z Kowalskim . Gdy zaczàÅ‚em zwracaç uwag´ na
    j´ zyk jakiego uÝywaÅ‚em do motywowania siebie i zaczàÅ‚em Êwiadomie mówiç sobie
     Dzisiaj zadzwoni´ do tego klienta lub  Dzisiaj znajdê czas na rozmow´ z
    Kowalskim to raptem okazaÅ‚o si´ , Ýe zaczàÅ‚em dzwoniç i rozmawiaç z klientami
    zamiast odkÅ‚adaç to na póêniej.
    OczywiÊcie tak jak to byÅ‚o z  nie , w pewnym momencie nie mogÅ‚em si´ powstrzymaç
    od sprawdzenia jak to dziaÅ‚a gdy celowo uÝyj´  spróbuj aby osiàgnàç zamierzony
    cel. PowiedziaÅ‚em któregoÊ razu do klienta, który chciaÅ‚ porównaç oferty innych firm z
    mojà:  Prosz´ spróbowaç zadzwoniç do kilku innych firm i spróbowaç znaleêç coÊ
    bardziej odpowiedniego dla siebie . Klient zadzwonił do mnie po kilku dniach aby
    umówiç spotkanie. Gdy zapytaÅ‚em czy próbowaÅ‚ sprawdziç inne firmy odpowiedziaÅ‚,
    Ýe  jakoÊ nie znalazÅ‚em czasu . [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zambezia2013.opx.pl